Ofte Stillede Spørgsmål (FAQ)
Har du spørgsmål om leje af maskiner og udstyr? Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om værktøj og maskinudlejning, herunder booking, betaling, levering og brug af vores udstyr. Vi gør det nemt og fleksibelt at leje professionelt udstyr til både private og erhverv.
Finder du ikke det, du søger? Kontakt os på 30 40 85 20 eller kontakt@anru-udlejning.dk.
Booking & betaling
Hvordan booker jeg en maskine?
Det er super nemt at leje hos os. Du booker og betaler online her på siden, og så er udstyret klar til afhentning eller levering på det valgte tidspunkt.
Skal jeg betale depositum?
Ja, der er depositum på vores udlejningsprodukter. Du får dit depositum retur på dit betalingskort, når udstyret er afleveret uden skader.
Er der ekstra betaling for sliddele?
Det er der ikke ved alle produkter, men på nogle enkelte produkter betales der for forbrug af fx. tabs eller diamantkop, hvilket fratrækkes depositum ved slutafregning. Det kan fx. være betonsliberen eller tæpperenseren.
Kan jeg ændre eller afbestille min booking?
Ja, du kan annullere en booking op til 72 timer før lejeperiodens start mod et administrationsgebyr på 250 kr. Hvis du afbestiller senere, opkræves lejeperiodens pris, dog maks. 1.500 kr.
ed leje af stillads skal annullering af booking ske mindst 1 uge før lejeperiodens start. Ved annullering opkræves administrationsgebyr 250 kr inkl. moms
Ved annullering senere end 1 uge før lejeperiodens start, opkræves lejeperiodens pris, dog maks. 1 uges leje.
Kan jeg betale med faktura?
Nej, der betales samtidig med booking via hjemmesiden.
Levering & afhentning
Kan jeg få udstyret leveret?
Ja! Vi leverer gerne det lejede udstyr. Du kan se priser for levering og bestille leveringen her.
Hvor lang tid kan jeg leje udstyret?
Du kan leje udstyret lige så længe du har behov for. I kalenderen vælger du blot afhentning og afleveringsdato.
Hvornår kan jeg afhente det lejede udstyr?
Udstyret kan afhentes i vores åbningstid. Når du har booket, modtager du en bekræftelse med detaljer om afhentning.
Skal udstyret returneres rengjort?
Ja, vi forventer, at udstyret returneres i samme stand som ved afhentning. Hvis rengøring er påkrævet, kan det medføre et gebyr.
Hvad hvis jeg afleverer udstyret for sent?
Udstyret skal altid afleveres rettidigt. Hvis du ikke afleverer udstyret rettidigt, opkræves en ekstra dagsleje pr. overskredet lejedag samt et gebyr svarende til 1 dagsleje.
Brug & sikkerhed
Skal jeg selv sørge for brændstof?
Ja, du modtager maskinen med fuld tank og skal returnere den med samme mængde brændstof. Hvis ikke, opkræves et gebyr på 250 kr. + 20 kr. per liter.
Må jeg udlåne maskinen til en anden?
Nej, det lejede udstyr må kun benyttes af lejeren og må ikke overdrages til tredjemand uden aftale med os.
Skal jeg være professionel for at leje jeres udstyr?
Du behøver hverken være håndværker eller entrepenør for at leje vores udstyr.
Ansvar & forsikring
Hvem er ansvarlig, hvis maskinen går i stykker?
Lejeren er ansvarlig for eventuelle skader på udstyret under lejeperioden og skal dække omkostningerne ved reparation eller erstatning. Såfremt maskinen eller udstyret går i stykker som følge af normalt brug/slid, skal lejer naturligvis ikke dække omkostningerne.
Er maskinerne forsikrede?
Ja, vi har kaskoforsikring og motoransvarsforsikring på vores udstyr. Forsikringen har en selvrisiko, som afhænger af maskinens nyværdi og skal betales af lejeren ved skade.
Hvad dækker forsikringen ikke?
Forsikringen dækker ikke skader ved groft uagtsomt brug, ulovlig anvendelse eller hvis udstyret ikke er opbevaret forsvarligt.
Må jeg bruge maskinen et andet sted end den aftalte adresse?
Nej, udstyret må kun benyttes på den aftalte adresse/matrikel. Hvis det flyttes uden aftale, kan lejeforholdet ophøre, og vi forbeholder os retten til at afhente udstyret på din regning.
Hvad sker der, hvis udstyret går i stykker under lejeperioden?
Kontakt os straks, hvis du oplever problemer.
Kan jeg leje en maskine uden at vise ID?
Nej, ved afhentning skal der fremvises gyldigt billed-ID (kørekort eller pas)